Vår tanke med vårt ekosystem, Entry Event Ticket, är ju att addera värdeskapande och egen funktionalitet i takt med att vi utvecklar systemet. Ibland genom integration med nått inarbetat, vedertaget och bra verktyg på marknaden. Goda idéer som saknas? Ja då utvecklar vi det själva.
Entry Event Kiosk är givetvis fullt integrerad med resten av systemet. Self service och självbetjäning är ju vad digitaliseringen i mångt handlar om. Kiosken är tänkt att användas som ett komplement till webbshoppar och lösningar i mobilen. Vi utelämnar ingen. #wcag
Kiosken gör sig mycket bra på platser där man kanske behöver ladda på sitt kopplade smarta armband, klocka eller annan bärare. Saldot kan sedan enkelt spenderas inne i simhallen, äventyrsbadet, parken eller annan verksamhet. Principen fungerar också mycket bra för årskort eller andra medlemskap och saldon. Multipla kanaler och möjligheter gör att köer kan elimineras.
På simhallar och äventyrsbad är det populärt att använda sig av internt saldo. Verksamheten kan välja huruvida gästen behöver förköpa saldo eller som i exemplet betala smidigt med Swish på vägen ut, t ex innan RFID-armband samlas in i en returautomat och utpassering kan ske. Anläggningen kan välja hur ett negativt tillgodohavande ska hanteras och automatiseras.
Kiosken kan nyttjas för köp av produkter, biljetter, förlängning av medlemskap och årskort. Eller för att förköpa sig till ett evenemang. Allt sammankopplat i ett system med gemensamt biljettsaldo och koll på både den enskilde gästen och den totala försäljningen. Vilket innebär att man kan ha samma utbud eller endast vissa erbjudanden beroende på kanal, såsom webbshop och kassa.
Den fysiska kassan, som i begynnelsen var vår (enda) försäljningspunkt, är numera bara ett stycke av en växande mängd olika delar i vårt gästvänliga ekosystem. Self service och digital närvaro på människans villkor oavsett vem man är eller vart man befinner sig – en trend som inte vill sakta ner.
Läs mer om Självbetjäning 👈
Eller kontakta oss för demo.